Forum

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - scanlab.ca

Pages: 1 [2]
16
Feature Requests / PSD Texture Mask Collage
« on: October 12, 2013, 09:57:34 PM »
This might sound a bit far fetched, but I was wondering if it would be possible to somehow make PS export a version of a texture consisting of a collage of all photo masks.

The attached image is an example of a mesh generated with PS, zBrushed and reImported for texture projection.

What you see is an Onion skin looking texture. What I want to have is to be able to selectively paint out a mask of a projection, which would better contribute to the desired look of my subject.

So, basically, every "Onion" layer, would be a Photoshop layer of a single projection, however many cameras there are, and every layer would have a mask associated with it to reveal parts of a projection which are contributing to the "Final Texture".



17
Feature Requests / Filter Points by Photos
« on: October 01, 2013, 03:41:22 AM »
Would it be possible to implement such a filter.

The reason for it is to make it easier to figure out which photos are misaligned and need to be reset and realigned or masked.

The way it would work is I'd generate my aligned photos,
see where things don't fit or have not aligned properly,
select a few points from this misaligned set,
Filter Photos by Points - this would show me all the photos which have possible misalignment issues,
then select these photos and Filter Points by photos to see this whole set of points.

Not sure if I'm making any sense here.

18
Other Languages / Маркеры
« on: May 18, 2013, 09:13:46 PM »
Есть маленький вапрос по маркерам.

Имея только Стандартную версию PhotoScan, можно ли както использывать реальные маркеры или фигурки на одежде человека, чтобы помочь с Alignment-ом?

Я понимаю для етого есть Pro версия, но хотелось бы както понять, что еше можит помочь с реконструкцией. Я не пробывал ето еше, но есть такое ошущение что PhotoScan-овский алгоритм в некоторых случаях можит "перевешивать", то всякие маркеры.

Еше есть идея с Grid-ом нарисованым на платформе где будит стоють человек. Есть ли в нем смысл?


Большое спасибо,
Руслан

ПС. Заранее извиняюсь за мое написание, не часто на русском пишу.

19
Поевился вопрос один по поводу автоматического состыковывания чанков.

У нас есть сет-ап из 20+ камер, расположеные так что аррей захватывает примерно треть 360й ротации, тоесть 120 градусов. Первым шагом снимается фронтовая часть человека, тоесть лицо, и потом по поровороту по каждой оставшейся стороне.
 
Но иногда, когда мы делаем реконструкцию человека так случается что он нимного улыбается на одном из кадров. И получается так что две фотки с нимного разных углов реконструируются одна по верх другой, что нарушает качество реконструкции.

Вобщем вапрос таков, можно ли за-маскать видимые погрешности в таких случаях какимто способом? Патаму как не очень хочется убивать целую фотку изза того что только скажем 10-20% етой фотки несовместивы?


Спасибо,
Руслан

20
General / Quality Improvements
« on: September 12, 2012, 11:37:07 AM »
Hey guys,

I was wondering if there's any way to reduce blobby-ness without using masks.

Seems like this extra volume still appears even if I delete "all" extra points outside and inside the bounding box area after the alignment process.

That's actually one of the things that really throws me off, when everything looks clean and then boom after the heaviest and the longest process I get something, which can sometimes look completely different.

Or, let me put it another way, my expectation of the resulting mesh would so that the Geo conforms closer to the pre-selected PointCloud rather than the bounding box volume the mesh is in. Alot of times I feel like I'd rather have less than more.

I also need a little more explanation, if you can of what these P1, P2 parameters do in Preferences dialog. Even if its hard to explain just throw a few keywords at me that are a little bit less abstract. :)

Any hints? tips, tricks? ...money? :P


Cheers,
Rus

Pages: 1 [2]